25 Mayıs 2015 Pazartesi

Yeni Başlayanlara Makyaj Ürünü Tavsiyeleri





Merhaba! Bugün makyaja yeni başlayan kişiler için ne alınmalı, hangi ürün nerede kullanılmalı gibi altbaşlıklarda işleyeceğim bir yazı paylaşıyorum. Umarım beğenirsiniz.

*Bu yazdıklarım benim kendi gözlemlerim sonucunda vardığım bir kanıdır. Önerdiğim ürünler yağlı ciltler içindir. Kişiden kişiye değişebilecek önermelerdir. Satın almadan önce özelliklerini iyi okumayı ihmal etmeyiniz!*

1-Nemlendirme

İster günlük makyaj ister gece makyajı yapın, atlamamanız gereken bence tek adım yüzünüzü nemlendirmektir. Kuru ciltler özellikle yüzlerini nemlendirmeli. Yoksa uyguladığınız pudra, fondöten veya herhangibir şey cildinizde pul pul gözükür. Karma ve yağlı ciltlerde de nemlendirme çok önemlidir. Yüzüm nasılsa yağlı, bir de nemlendiriciyle iyice parlamayayım dememeli! Onun yerine yağsız veya matlaştırıcı bir nemlendirici kullanabilirler.

Ben şuan iki tane nemlendiriciyi dönüşümlü olarak kullanıyorum. 



İlki Gratis'lerde bulunan ve şuan elimde bulunan Creightons markasına ait Mattifying Moisturiser  yani matlaştırıcı nemlendirici. Makyaj yapmadığım günlerde yüzüme sadece bunu sürüp çıkıyorum ve gün boyu parlama olmuyor.
Fiyatı 11 lira.

 
(Görsel alıntıdır.) 
İkincisi ise The Body Shop'larda bulunan Seaweed serisinin matlaştırıcı gündüz kremi. 
Bu 45 lira olduğu için hep satın alamıyorum. Buna param kalmadığı zamanlarda diğer nemlendiriciyi kullanıyorum. İkisinin de performansı birbirine yakın. Fakat Body Shop'un ürünü bir iki tık daha ilerde. 
Fiyatı 45 lira.

2-Makyaj Bazı

Bu adım atlanabilir. Fakat yaz aylarında hepimizin yüzü bir iki seviye daha yağlı hale geliyor. Kuru ciltler için bu güzel bir haber tabii. Ama yine de makyajınızın gün boyu yüzünüzde kalmasını ve bir yere ayrılmamasını istiyorsanız bu önemli bir adım diyebilirim. Ben bazlarla daha bu yıl tanıştım ve bazı makyaj sanatçıları önermese de ben gayet başarılı sonuçlar aldım.


Rimmel'ın Stay Matte serisinin bazı gerçekten çok kullanışlı. Makyajınızın altına uygulayabilirsiniz. Unuttunuz mu? Hiç sorun değil! Üstüne uyguladığınızda da aynı sonucu alıyorsunuz. Veya makyaj yapmak istemiyor ama yine de yüzünüz parlamasın mı istiyorsunuz? Nemlendiricinizin üzerine hafifçe uyguladığınızda yüzünüz, siz onu yıkayana kadar, hiç ışıldamıyor!

Fiyatı 15 lira.

Pastel'in bazını bir kez denedim. Diğerine göre hem daha az ürün bulunduruyor hem de makyajımın kalıcılığını artırdığını pek göremedim. Rimmel'a göre kalitesi ve kullanılabilirliği daha az.

Fiyatı 19 lira.


3-Fondöten/Bb krem

Diğer adımlara geçmeden önce yüzümün düzgün ve pürüzsüz hale gelmesi gerekir. Aksi takdirde ürünler yüzümüzden dökülür ve daha kötüsü eğer renk eşitliğini sağlayamazsak palyaço gibi oluruz.
Bunun için de bb kremler, cc kremler ve fondötenler var. 
Öncelikle sizlere bb ve cc krem arasındaki basit farkı söyleyeyim. 
Eğer pembe alt tonluysanız -Avrupa ve Türkiye'nin bir kısmı- bb kremi; eğer sarı alt tonluysanız -Asya ve Türkiye'nin büyük bir kısmı- cc kremi tercih etmelisiniz. 
Bu kremlerin kapatıcılığı neredeyse hiç yok, yani yüzünüzdeki kusurları kapatmak istiyorsanız ya M.A.C Studio Finish gibi kapatıcılığı yüksek bir fondötene ya da likit veya katı halde çeşitleri olan kapatıcılara başvurmalısınız.



Kusurları örtmekte çok başarılı bulduğum Rimmel'ın Stay Matte Fondöteni. Bunu uygularken altına baz veya üzerine pudra kullanmama gerek kalmıyor. Mat bitişli olduğu için yüzüm sanki pudralıymış gibi oluyor zaten. 

Pure Beauty'nin BB kremini ise hiç sevmedim. Tek renkte satılıyor ama o renk benim cilt tonumdan çok çok açık bir renk. Islak bitişli. Eğer fondöten olarak en açık rengi ya da bir koyusunu alıyorsanız o zaman bunu önerebilirim. Aksi takdirde pek hoşuma gitmedi.


Essence'in bu köpük fondötenine hayranım. Bu ikinci kutum. Cildimle o kadar bütünleşiyor ki yüzümde bir şey yok gibi oluyor. Hem çok hafif hem de çok doğal duran bir fondöten olduğu için yazın da kullanabileceğimi düşünüyorum. Bendeki rengi 02 matte beige.


4-Kapatıcı

Yüzünüzde sivilce lekeleri, kızarıklıklar ya da kapatmak istediğiniz bir bölge varsa kapatıcı kullanmalısınız. Elimdeki kapatıcılara her gün bir yenisi ekleniyor çünkü birinden ne kadar memnun kalırsam kalayım başka bir tane almaktan kendimi alıkoyamıyorum.




Kapatıcılarımın birkaçını elimden çıkardım ve yenilerini ekledim. Ayrıntılı yazıları her yerde parça parça olduğundan yakında kapatıcılarımla ilgili yeni bir yazı yazmayı düşünüyorum. 
En sevdiğim ve herkese önerdiğim kapatıcım Rimmel Match Perfection. Bendeki en koyu rengi olan 030 classic beige. Hem gözaltlarımı hem cilt kusurlarımı kapatmakta çok başarılı. Ayrıca aydınlatıcı görevi de görüyor. 

Laura Mercier kapatıcımı anlattığım yazıya şuradan ulaşabilirsiniz.
Fiyatları:
Rimmel 15 lira
Revlon 30 lira
WetnWild 13 lira
Pastel 18 lira

5-Pudra

Yüzünüzde hiçbir kusur yoksa 3. adım olan fondöten uygulamasını geçebilirsiniz. Onun yerine pudra uygulayabilirsiniz. Ya da cildiniz karma veya yağlıysa fondöteninizin üzerine hafif bir kat uygulayarak parlamayı geciktirebilirsiniz. Bu adım tamamen atlanabilir bir adım.


 Bende 3 adet pudra bulunuyor. Sırasıyla; Golden Rose Silky Touch Compact Powder 06 numaralı rengi, Rimmel Stay Matte 05 numaralı rengi ve Essence'in transparan pudrası. 
Pudralar hakkında diyebileceğim pek bir şey yok. Gün içinde yüzüm parlamaya başladığında pudra yerine yağ emici kağıtları kullanıyorum ki yüzüm kek gibi olmasın. 
Onun dışında, eğer çok özel bir yere gitmiyorsam yalnızca makyaj bazı ve pudra yeterli oluyor. 
Fiyatları;
Golden Rose 12 lira
Rimmel 15 lira 
Essence 11 lira


5-Allık/Bronzer

Yüzünüze biraz renk gelmesi amacıyla ister allık ister bronzer ister ikisini birden kullanabilirsiniz. Önemli olan cilt tonunuza göre bir renk seçmek. 


Ben buğday tenli olduğum için bronzer ve allık seçimim kolay oluyor. O kadar mat ürün kullandıktan sonra da yüzüm haliyle beyazlaşıyor ve donuklaşıyor. Bu görünümü ortadan kaldırmak ve daha sıcak bir hava oluşturmak için Golden Rose allıklarından 203 numaralı rengi kullanıyorum.



Bronzer seçimim ise ışıltılıdan yana. Rival De Loop'un bu içinde hafif sim barındıran bronzer'ı yüzümü daha canlı bir hale getirirken aynı zamanda sağlıklı bir şekilde ışıldamasını sağlıyor. 

Fiyatı 13 lira.


6-Maskara/Eyeliner

Yüzümüzle bu kadar uğraştığımız yeter! Biraz da gözlerle ilgilenelim. Gözleri daha belirgin ve etkileyici göstermek için yüzlerce maskara ve eyeliner bulunuyor. 
Elimdeki eyeliner'ları ayrıntılı anlattığım yazıya şuradan  ulaşabilirsiniz.
Size uygun olan maskara 1 tane olmayabilir. Ben normalde iki tane kullanıyorum: biri uzunluk vermesi diğeri dolgun göstermesi için. Ne istediğinize bağlı olarak alabileceğiniz maskaralar da değişiyor haliyle.



Soldaki iki maskara benim en sevdiğim iki maskara. Üstteki dolgunluk alttaki uzunluk için kullandığımı söylediğim ürünler. İkisi de Alix Avien markasına ait. Gratis'te 1 alana 1 bedava kampanyası sırasında gördüğüm ve aldığım günden beri severek kullandığım ürünler. İkisini üst üste kullanmama rağmen hiç topaklanma olmadı.
Sağ üstteki Rival De Loop Young markasına ait, topaklanma yapmıyor fakat kirpiklerimin istediğim uzunluğa ulaşması için birkaç kat uygulamam gerekiyor.  Superstar Xxl Volume adını hiç de hakketmediğini düşünüyorum. 
Sağ alttaki ise benim ilk maskaram. Hala alır ve kullanırım. Fırçası diğerlerine göre daha kısa kıllardan oluşuyor. Bu yüzden alt kirpiklerime uygulamakta kullanıyorum. Hiçbir yere bulaşma yapmıyor. 

1 tane maskaram olsun ama çok servet harcamak istemiyorum diyorsanız size Alix Avien Mascara Volumatic öneririm. Kirpiklerinizi dolgun gösteriyor ve uzatıyor. Ama çok ahım şahım bi uzatma değil. Kısa kirpikleriniz varsa orta dereceye getiriyor diyebilirim.

Fiyatları:
Alix Avien: Her ikisi de 25 lira
Rival De Loop  11 lira
Golden Rose 22 lira.


7-Ruj

Benim en dayanamadığım ve olmazsa olmaz dediğim kategoriye nihayet gelmiş bulunuyoruz. Her gördüğüm ruju aldığım için elimde yaklaşık 15-20 adet ruj var. Ama bugün yalnızca doğal duran renkleri göstereceğim.


Ağır bir göz makyajı altına da sade bir yüz-göz makyajı altına da yakıştırdığım tek ton doğal tonlar. Tabii göz makyajınızı sade tutup dudaklarınıza abartı bir renk sürünce de çok yakışabilir. Ama günlük yaşantınızda daha çok doğal renklerde bir makyaj yapıyorsanız size önereceğim 5 tane ruj var. 



Renklerini ve markalarını yukardaki görsele yazdığım bu 5 rujdan benim en çok kullandığım ve sizlere önerdiğim Rimmel Kate Moss Collection 38 numara. Oldukça hafif ve doğal duran bu renk içerisinde hafif somonluk bulunduran bir pembe. 
Bu arada yukarıdaki -ve göstermediğim diğer tüm rujlarım- mat bitişli ama dudağı asla kurutmuyor. Ağırlık yapmıyor hatta dudağınıza sürdüğünüzü bile unutuyorsunuz.

Fiyatları:
Rimmel London 13 lira
Golden Rose 13 lira
Pastel 15 lira
Revlon 30 lira





*Umarım makyaja yeni başlayan arkadaşlara yardımcı bir yazı olmuştur. Ben makyaja siyah bir göz kalemi ve pazardan 3 liraya aldığım bir fondötenle başlamıştım. İyi ki yüz kanseri olmamışım. Hiçbir ürünü resmi satış noktası olmayan bir yerden almayın, ne kadar ucuz olursa olsun! Sağlığınızdan önemli değil. 

İyi haftalar dilerim!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder